onsdag, maj 31, 2006

På jakt efter Kitty

Ja så heter en bok skriven av Tormod Haugen. Stötte på titeln när jag sökte på nätet.Så i dag gick jag till biblioteket och lånade den. Har börjat läst den. Den verkar lovande.
Tor Haug från Norge åker till River Heights för att träffa Kitty. Innan han lämnade Norge fick han ett halvt fotografi som han skulle lämna till en kvinna i Mapleton, Neds hemstad.

På väg till River Heights från flyget så svänger han av motorvägen och hamnar på värdshuset De Vridna Ljusen. Där träffar han Sadie Whipple och Allie Horner. samtidigt som mysteriet tätnar......

Har någon mer läst den?

Tillägg: ISBN:9119472625

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag läste den för många år sedan. När jag gick på mellanstadiet tror jag. Gjorde en recension i skolan om den med. Minns att jag tyckte den var fantastikst bra, då. HAr den fortfarande i bokhyllan.

Anna Eleonor sa...

Nu har även jag läst ut den. Intressant att få se som små glimtar av karaktärer man läst om, fast nu beskrivna på ett annat sätt. Men på det stora hela så kändes det som att det mest var 'namedroping'. Tormod Haugen hade kämpat för att få in så många som möjligt och hans komplott var ännu mer utan realism än de man kan stöta på i Kitty-böckerna. Men helt klart läsvärd!!!

Anonym sa...

Ja, jag läste den när jag var 12 kanske. Jag minns den också som bra, men jag kommer inte ihåg så mycket av den.
Måste låna den igen någon gång!