onsdag, december 05, 2007

Nytt jox

Det var länge sedan jag skrev och gjorde inlägg här. Jag har på diverse ställen märkt att det varit problem här på blogger/blogspot och jag hade själv små problem. Tex så åkte ett inlägg ut trots att det stod att det inte gick att ladda upp.

Nu har jag blivit uppmärksammad på att det inte går att bifoga sin url om man är utanför bloger/blogspots värld. Här hittade jag ett upprop. Jag skickade in för jag vill att alla som tittar förbi ska kunna lämna sin adress.

Vad tycker du??

Tillägg: jag surfade vidare och hittade ett tips på hur man gör sitt namn till en länk. Där finns även länk till vidare info.
En slutledning man kan läsa där är att det ska göra så att man är säker på att den som skrivit står bakom urlen. Jag får nog fundera vidare på det där ett tag tror jag.

Kan det betyda att de som har flera tusen biljoner besök och inlägg inte hinner rensa bort skit. Typ om nån skulle skriva länk till Volvo och jag inte gillar Volvo. Är du med? Men ändå fisigt. Nu känns det ju ännu mer övervakat.

Ni hörde väl nyheten på P3 häromdagen. Google har statistik på vilka sökord som ligger i topp per stad i Sverige. Ibland känns internet jobbigt och inte bara fantastiskt. :Slut på tillägg

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Hej
Jag har sett att blogspot har ändrat kommentarsrutan.Jag har en ID på blogspot också.Det är den som kommer fram här.
:)
Gunnar

Anna Eleonor sa...

Hej Gunnar! Vilken tur att du hade ett sånt konto!