måndag, november 17, 2008

Bokmässan i Örebro 2008

I går var jag på Bokmässan i Örebro och lyssnade på föredraget av Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren. Både mässan och föredraget var bra, trevliga och gemytliga. Det var lite förvirrande att traska omkring i slottets byggnad! Man gick flera våningar upp och i snirkliga krokar hit och dit för att hitta fram till rummen med utställare. Bara det var en upplevelse.

Jag köpte lotter av Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren men vann inget. Sen stod jag och tittade på alla böcker på Harry Martinsson-sällskapets bord. Lite nyfiken var jag men kunde inte bestämma mig för att köpa När nässlorna blomma men istället så fick jag en provsmaksbok med dikter. Det ska bli spännande att läsa.

I ett annat rum fanns det företag som arbetar med att trycka upp böcker i mindre mängd och små förlag och föreningar. Jag gillade blandningen av lokalt förankrade föreningar och att det fanns gott om tid att prata med utställarna. Även om jag inte hade så mycket att prata om, men andra kan ju ha det. I ett rum stod det företag som hade massa tidskrifter och där fanns bland annat tidningen Existera. Den har jag läst lite i och i en artikel står det så sant: "Vi tänker att vi inte längre har korsett, men det har vi. Nu sak vi ha den där kroppen naturligt. Träning har blivit vår nya korsett." (Existera, nr 3, 2008, Inte utan min beautybox)

Har du varit på bokmässan i Örebro? Vad tyckte du? Gjorde du några fynd?

Andra bloggar om: , ,
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade bilden från utställningen du länkade till, lakrisbåtar och cholkad - smart.

Anna Eleonor sa...

Syster: coolt! Jag hade inte kollat på bilden så nära. Vilken fiffig idé. Varför tänkte inte jag på det???