torsdag, augusti 23, 2007

Tävlingspåminnelse

Halloj!
Ni missar väl inte Röda-tråden-tävlingen? :) Vore skoj om jag såg en vinnare på måndag.
Skriv din gissning i kommentarerna på tävlingens blogg. Först in med rätt svar vinner en gästbloggning här. :)

Jag ska på äventyr till Malmö. Årets årsmöte med Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren står på helgens schema. ERL som är författaren bakom Merri Vik. Lotta-böckerna är ju kanonbra. Det är här den mest mystiska Lotta-boken. Finns tyvärr bara på finska i nytryck. Och tack vare föreningen har jag upptäckt flera av hennes alster. Böckerna om "deckartjejen" Kaja och böckerna om Kri. Även några barnböcker har jag läst och det är söta sagor.

Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren
Läs lite extra mycket om Lotta här.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Håller på att "läsa ikapp" bland mina favoritbloggar.
Tvävlingen? Jag vet inte men kanske är den röda tråden att det handlar om resor?
:)