tisdag, december 30, 2008

Hemliga grottan eller hemlighetsfulla grottan??

Dagens scoop! Jag ser just nu att på den ena står det Kitty och den hemlighetsfulla grottan (Titelbladet säger dock Kitty och den hemliga grottan) detta är på den första upplagan som kom ut 1956. På en senare upplaga (9e i mitt fall) står det Kitty och den hemliga grottan på ryggen.

Det ni! Vilken grej. Jag trodde inte att det gick att upptäcka fler saker om böckerna..... Är det någon som sett liknande saker?

Böcker nr 1-10

1 kommentar:

Jonny sa...

Det var verkligen intressant! Jag har en senare upplaga av boken och den heter bara "Hemliga grottan". Då får man försöka skaffa första upplagan. Det förekommer ganska många underligheter i B. Wahlströms utgivning, men detta hade jag aldrig sett. Mary & Lou och den mystiska sjön heter på titelbladet till första upplagan Den försvunna sjön (dock Mystiska sjön på omslaget). I senare upplagor är det ändrat till Den mystiska sjön även på titelbladet. Originalets titel är The secret of the lost lake. Det finns fler underligheter, men i hast kom jag på denna.

Gott Nytt År! (och tack för hälsningen på min blogg!)