tisdag, december 30, 2008

Roadster - en tvåsitsig öppen bil

Detta är mobilbilder från tidigt i höst. Nu när jag äntligen fått in bilderna i datorn har jag förlorat anteckningarna om bilen. Är det någon av er som tittar in här som kan lösa mysteriet genom att se på bilderna är ni välkomna att skriva i kommentarerna eller sända ett e-post. Jag har petat in den oerhört suddiga bilden på motorhuvsprydnaden för jag tänker att den är en ypperlig ledtråd.

A.C Royal Roadster 1924. Motoreffekt 18 kW 25 hk. Totalvikt 880 kg. (Tillägg 13:38)

Det jag minns är att modellen är Roadster och att den är från början av 30-talet. Så det skulle kunna vara en sådan som Kitty gasade runt med i de allra första böckerna. Den har väldigt fina linjer och vackra detaljer. Enkel inredning också.










Roadster är en tvåsitsig öppen bil som saknar fast tak och sidorutor.



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: