måndag, december 01, 2008

Åtta saker gånger sex - en utmaning

Jag blev utmanad av Johanna på Bokidioten

Reglerna är
Publicera reglerna på din blogg.
Svara på de sex 8-sakerna.
Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram
Ugly Betty (Tv)
Desperate Housewives (Tv, jag fastnade typ förra säsongen och är helt förvirrad över mitt intresse)
Christer i P3 (Radio)
P3 Populär (Radio)
Morgonpasset i P3 (Radio)
Mitt i naturen (Tv)
Stjärnor på is (Tv) (men jag har lyckats missa nästan hälften av sändningarna och fått kolla i efterhand)

8 saker jag gjorde igår
Åkte bil från Östersund där de hade snö och kallt
Passerade Sveg, snö, kallt
Passerade Dalarna där det var ljummet och mindre och mindre snö
Åt kebabtallrik till lunch
Kom hem till mitt landskap, ingen snö alls
Började läsa en bok
Åkte buss hem till min stad
La salt sill i blöt

8 saker jag ser fram emot
Morgondagen då jag ska vara pigg och flitig med studierna
Snö
Julhelgen
Att ett paket ska komma fram till mig
Solsken

8 favoritrestauranger
Hmm, någon med klassisk svensk mat
Någon med trevlig personal
Skaldjursrestaurangen på någon av Siljas båtar
Kinesisk frukost på restaurang
Sushirestaurang
Italienska pasta

8 saker på min önskelista
Snö
Solsken
Fred på jorden
Trygghet för alla barn
Roliga böcker
Hälsa och välgång för min egen del
Kramar
Pussar

8 personer jag utmanar
Alla som vill, berätta gärna här om du gör denna utmaning så jag får läsa om dig.

Ha det bra!

Inga kommentarer: