söndag, januari 06, 2008

Internet; ett nätverk

Hmm, visst är det så att internet är ett nätverk? Alla möjliga datorer med internetuppkoppling som skapar nätet med hjälp av nåra mystiska servrar. Allt sådant känns så svårbegripligt för mig. Nästan lika krångligt som att rymden är oändlig.

Jag pingar på nyligen.se för att andra som besöker den sidan ska se min lilla blogg. På nyligen.se kan man även skapa en favoritlista med sina egna favoriter, om de pingar på nyligen vill säga. Genom den stora portalen finns det sedan möjlighet att leta sig vidare i länkdjungeln och hitta bloggar som skriver om böcker eller videos. Eller om artiklar från wikipedia. Eller vilka etiketter du själv har gemensamt med andra.

Jag har precis nyss petat in en ruta så att man ser vilka som länkar hit. Det ökar väl nätverkandet?? Jag tror det i allafall. Själv hittade jag denna funktion hos UnderbaraClara. En tjej som skriver väldigt inspirerande och kraftfullt blandat med fina bilder på hennes kläder och prylar. Har ni en dålig kläddag så kan ni kika in hos henne och få nya intryck att blanda med er egen stil.

1 kommentar:

Anonym sa...

wow! Tack! :)