måndag, augusti 18, 2008

Tv-serien Morden i Midsomer: Domedagen

Domedagen (Judgement Day 1999)

Detta avsnitt var jag väldigt nyfiken på efter att ha sett Bakom-serien-avsnittet om Morden i Midsumer. I Domedagen ser vi Orlando Bloom. Jag känner igen honom från Sagan-om-Ringen filmerna och ville nu se hur han var i en detektivserie.

Han gjorde en fin insats men fick tyvärr falla offer för en högaffel. En rolig detalj var att ett av husen i serien hade namnet Lothlorien och Barnaby och hans assistent bytte några meningar om böckerna.

Barnaby: Åh, Lothlorien. Det är från Sagan om ringen. J.R.R Tolkien.
Troy : Jag har inte läst den. Jag började på Bilbo, men det var bara dvärgar och älvor. Jag gillar böcker som är lite mer...

Jag har precis börjat på Bilbo - en hobbits äventyr och det ska bli intressant att se vad jag tycker om den. kanske säger jag som Troy eller så upptäcker jag att jag gillar att läsa Fantasy. Vem vet?

Undrar om manusförfattaren klämde in det där om Lothlorien och Sagan om ringen för att de visste att Orlando Bloom skulle vara med i den filmen? Någon som vet allt om filmerna som kan upplysa mig?

Andra bloggar om: , , , , Andra bloggar om:

Inga kommentarer: