lördag, maj 24, 2008

Bloggar jag läser

Jag upptäckte för ett tag sedan att jag nästan uteslutande läser bloggar författade av kvinnor. Undrar vad det beror på?? Ja när jag försöker analysera vad bloggarna handlar om så är det mest om böcker. Av de bokbloggar jag läser så är en författad av en man. Det är deckarbloggen av Gunnar. Nästa stora kategori är personliga bloggar och där är det bara kvinnor bland författarna. Det kan ju bero på att jag kan relatera till det de skriver på olika sätt och att en del av dessa bloggar är skrivna av bekanta till mig.

Sen har jag en liten kategori som heter mode. Där finns en annan man nämligen Jonas med bloggen W2Best Stil. Där fastnade jag för att bloggen verkar personlig och att det är en ung kille som bloggar om kläder på ett rätt avslappnat sätt.

En blogg jag har med på min besökarlista är brödbloggen Pain de Martin men den kikar jag inte så ofta eller noga på just nu. Är inte inne på bakning för tillfället.

Hur ser det ut för er? Vad dominerar dina favoritbloggar? Har du något tips på en blogg du tror jag skulle gilla men inte upptäckt än?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: