tisdag, juni 09, 2009

Bok nummer 58: Kitty och det flygande tefatet

Kitty och det flygande tefatet(The Flying Saucer Mystery)

Kitty skickas på uppdrag av sin far. Ett UFO har skådats i en skog och Kitty ska klura ut vad det är. I skogen möter gänget en gammal gubbe som har ett eget mysterium. Gubbens far gömde saker i skogen undan några fiender och gubben har ännu inte hittat denna hemlighet.

Kitty hittar skatten men vi får inte veta vad det var för fiender. Eller så är det jäkligt djupt mellan raderna. UFO:t är en del av amerikansk hemlig forskning så vi får heller inte veta vad som gjorde att Kitty och Ned fick hallucinatoriska drömmar när de var utanför UFO:t.

En riktigt kass bok som jag nu förstår hur jag kunnat glömma så totalt som jag hade.

Varför tog de över denna till Sverige???

Har du läst den?



Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Jonny sa...

Jo, då, jag har också läst denna. Minns bara att jag tyckte den var den sämsta hittills i serien; detta trots att flygande tefat och dylikt intresserar mig. Delar alltså din uppfattning om denna.