lördag, januari 19, 2008

Musik

Jag måste bara skriva av mig. Jag fick höra av min sambo att Annika Norlin sagt något om att hon önskade att musikpris "Bästa kvinnliga artist" kunde slås ihop med "Bästa manliga artist". Det skulle alltså bara finnas "Bästa artist". I mina öron låter det rätt självklart. Musikpriser borde fungera så. Det kan ju inte skyllas på att tjejerna kan inte springa lika fort över fotbollsplanen eller tjejerna kan inte kasta lika långt som killarna. För när det kommer till musik så är det ju hur det låter som är det viktiga. Väl?? Har jag missat något? Som krydda på moset så sa Annika Lantz en rolig sak på P3 Guld galan igår. Att priset "Årets nykomling" var speciellt bland annat för att det var könslöst. Man kan få det en gång sen har man gått igenom puberteten. Efter det kan man få "Årets kvinnliga artist" eller "Årets manliga artist".

Heja Annika Norlin och Annika Lantz. Ni kanske får se "priserna" ändras en dag. Jag hoppas på det tillsammans med er.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: